Intervju med Gabriel Hedlund

Hej Gabriel, tack för att du tar dig tid att svara på några frågor
 
 

Det var en tuff match senast, hur skulle du sammanfatta matchen?
En riktigt tuff match då Ankarsvik är de bättre laget i två perioder. Sista perioden gör vi bra och leder den med 2-0 men tappar till 2-2 i slutet

 

Vad tycker du om din egen insats?
Min egen insats skulle jag säga var sådär. Offensivt får jag bra utdelning och många skott på mål. Jag är dock inne på många mål bakåt och står för en del missar i det defensiva spelet vilket jag inte alls är nöjd med

 

Vad tar du med dig och hur ska du förbereda inför helgens stadsderbyt mot Saik p16?
Jag tar med mig vårt spel i sista perioden då vi är de bättre än Ankarsvik. Jag förbereder mig genom att göra mitt bästa på träningarna under veckan och vara fokuserad under matchdagen

 

Hur tror du matchen mot Saik blir?
Ja tror att Saik blir de bollförande laget men vi kommer vinna på vassa kontringar och även vårat powerplay

 

7poäng av dig på två matcher, vad säger du om din start på serien?
Min start i serien har varit hyfsat bra. Jag har haft mycket målchanser men är inte helt nöjd då jag borde ha kunnat gjort fler poäng. Jag är även missnöjd med defensiven då jag har stått för många missar och varit inne på allt för många mål bakåt

 

Kan du beskriva dig själv som spelare, vilka styrkor har du?
Som spelare skulle jag säga att jag är en hyfsat bollsäker och lugn back som gillar att följa med upp i anfallen och skjuta

 

Vilka styrkor tycker du ni har som lag?
Våran allra största styrka som lag skulle jag säga är våran kämpaglöd som finns i laget. När vi kämpar för varandra som ett lag i en hel match så finns det inget lag som vinner över oss

 

Du är den förste i laget som fått debutera i herrlaget, hur var det?
Det var riktigt kul att få debutera i herrlaget. Jag fick dock spela vänster och högerforward vilket är positioner jag inte alls är van att spela på. Men jag skulle säga att det gick hyfsat bra även fast jag endast fick 7-8 byten

 

Vilka förväntningar har du på säsongen med laget ?
Jag förväntar mig att vi vinner en del matcher och slutar på övre halvan i tabellen

 

Vad har du för ambitioner på din innebandy?
Att bli så bra som möjligt

 

Vilket är ditt bästa innebandy minne?

Vinst i Faluncupen är mitt största innebandyminne

 


Snabbfrågor:

Dumpa eller lira? -Lira
Foppa eller Sudden? -Foppa
Tackla motståndaren eller styra? -Styra
Skjuta eller passa? -Skjuta
Kardashians eller Wahlgrens? -Wahlgrens
Vågar du tippa resultat mot Saik? 7-6 till Strömsbro

 Tack, lycka till i helgen Gabriel

Kommentera här: