2017-10-13

 
 

Hej innebandyvänner

 

-

 

Bloggen återuppstår, liksom tränarjobbet. Under årens lopp har jag fått några förfrågningar om att börja träna igen, men avböjt samtliga. Men när Rallarbo Flyers önskar en…det är svårt att säga nej, trots erfarenheterna. Strömsbro är Strömsbro. Snygg vapensköld, fin historia och en bra förening.

 

-

 

För snart 3 veckor sedan steg jag ut på banan med pojkar födda  01 samt med deras tränare  Cleas Eriksson och Mats Jernberg, Anders Hermansson finns med  i det dolda och stöttar oss samtliga.

 

-

 

Det var tufft att kliva in i den rollen, framför allt inför ungdomar som jag aldrig tränat tidigare. Och dagens ungdom som tydligen ska vara ”söndercurlade” och ”att det inte är konstigt att det är lärarbrist”. Men tydligen har jag hamnat med killar som inte passar in i den beskrivningen, det är genuint bra personer i laget! Det kan ju vara så att det är en liten smekmånad i början… det får tiden motbevisa. Jag är glad och tacksam att få tillbringa tid med dessa unga herrar.

 

-

 

Flyers p01 är en full trupp, 2målvakter, 6backar, 10 forwards och det äldsta pojk-laget i sektionen. Det finns ett div.5 lag samt herrarna i div.2. Det finns även många duktiga spelare hos de yngre lagen. Pojkar 02 fyller upp vår trupp vid manfall.

---

 

Vi spelar i Brun pojkar16 GUD-serien med;

IBK Runsten
Valbo AIF
SAIK p15
IK Sirius
Ankarsvik BK
SAIK p16
IK Sundsvall Ungdom

---

 

-Om serien och förväntningar?
Jag har inga alls, möjligen kan jag föreställa mig att SAIKs, IK Sirius och Runsten är vassa pga föreningarnas herr-lag spelar på hög elitnivå. Vi får nog dela in serien i två år. Före- och efter jul. Det är många fotbollspelare som nyligen anslutit permanent efter deras säsong och att vi då kunde börja träna ordentligt. Det jag säkerligen kan säga är att vi har hög nivå på förberedelse och utförande, hur högt kan bara spelarna själv bedöma och bättre blir det med tiden.

 

-

 

Vi har haft en internmatch mot p02 som vi förlorade med uddamålet, det var mycket spring och jagande. Säkert även många som försökte utföra det vi tränat på, så det blev många luckor i spelsystemet. Både offensivt och defensivt. Det som är bra med varje match, även om man vinner eller förlorar, är att det syns tydligt vad vi bör öva mer på. Vi har inte ändra på mycket alls, det har mer skett en uppgradering av det befintliga tänket.

 

Vi laddar inför söndag, då har vi seriepremiären och derby mot IBK Runsten. 

-Gavlehov 

-11:00

Jag hoppas kunna skriva lite om våra matcher och kanske nån intervju emellanåt.
om inte ses vi väll ute i arenorna? 

Kommentera här: