Intervju med Oscar Nordvall

Hej Oscar!
Tack för att du tog dig tid att bli intervjuad 
 
 
 
 
Vinst i premiären, vad tycker du om lagets insats?
Jag tyckte att det var bra insats av laget, vi började starkt i första och ägde spelet. Jag tyckte att vi gick ner och blev lite "coola" in i andra vilket gjorde att Runsten steppade upp sitt spel och genom det så blev vi stressigare. Men vi tog tillbaka det lite i början av tredje perioden och fick tillbaka spelet sista halvan!
 
 
Du hade nästintill en felfri match, vad tycker du om din insats?
För mig så var det en riktigt bra match, jag tyckte att jag hade bra kemi med alla i kedjan som jag spelade mest med och så tycker jag att jag hade bra positions spel.
 
 
Imorgon möter ni Ankarsvik. Hur ska Flyers vinna denna match?
Kämpa till 100%, komma in med en bra inställning och spela vårat spel som vi ska göra!
 
 
Hur förbereder du dig inför uppgiften?
Göra det bästa och ta vara på träningarna. Få bra feedback på saker man kan göra bättre för det finns det alltid. Hålla mig frisk och inte bli skadad.
 
 
Varför valde du just innebandy, har du spelat något annat?
Jag valde innebandy för att jag hade kompisar som spelade eller tänkt börja och det verkade väldigt roligt och intressant. De ända sporterna som jag har hållit på med eller håller på med är Innebandy och Golf.
 
 
Kan du beskriva dig själv som spelare?
Jag skulle se mig själv som en spelare som är väldigt duktig på att ta kritik och få nya råd, jag ser det som positivt för att det hjälper mig som spelare att förbättra mig om jag exempel vis gör något fel. Jag viker inte ne om det går dåligt och försöker hålla allt uppe. På plan så skulle jag säga att det är att hitta öppna ytor när jag inte har boll.
 
 
Vilka styrkor vill du lyfta fram som signifierar er?
Vi har en riktigt bra gemenskap och kämpaglöd i laget vilket gör att spelet på plan blir säkrare och bättre känner jag.
 
 
Vilka förväntningar har du på säsongen?
Att kämpa och göra det bästa av allt. Inte falla/tappa något. Och att ha jävigt kul!
 
 
Vilket är ditt bästa innebandyminne?
För mig skulle det vara matchen mot Wallvik förra säsongen då vi vann mot serieledarna med 13-3.
 
 
Några snabbfrågor.
Dumpa och jaga eller spela runt? 
Dumpa och jaga boll
Foppa eller Sudden?
Foppa
SSL eller PGA?
PGA
Solo eller team? 
Team
 Vågar du tippa resultatet mot Ankarsvik?
6-4 Strömsbro!
 
 Tack Oscar och lycka till!
 
 

Kommentera här: